donderdag 13 januari 2011

Voorjaar 2011: nieuwe publicaties in ons documentatiecentrum.

Een keur uit de nieuwe publicaties die vanaf vandaag in ons documentatiecentrum uitgeleend kunnen worden...



"Het was eigenlijk wel goed gegaan, de eerste dag op de stageplek. Ik voelde me wel de hele dag gespannen, maar het werk was wel heel gestructureerd, het was duidelijk wat ik moest doen, en die structuur deed me goed. En thuis schakelde ik over naar mijn zelfopgelegde structuur. Een hele waslijst van dingen die ik moest doen. Eigenlijk wist ik niet waar ik moest beginnen als ik thuis kwam, meestal belde ik dan eerst maar even met mijn moeder. Er was zó veel. Mijn eigen werkschema was eigenlijk nog veel dwingender en onontkoombaarder dan dat van het werk."

Een dwanger schrijft een boek over dwangstoornissen. Claudia van der Werf werd jarenlang geterroriseerd door alles wat moest. Gedurende jaren schoof deze ervaringsdeskundige al haar dwangstoornissen angstvallig onder de mat. Tot dit dubbelleven haar ertoe dwong dit boek te schrijven. Omdat ze anderen graag wil helpen met haar ervaringen.
In onderstaand filmpje geeft Claudia van der Werf zelf toelichting bij haar in boek neergeschreven levensverhaal.


Het heilige moeten. Mijn leven met een dwangstoornis / C. van der Werf. – Amsterdam : Sijthoff, 2010. – 269 p.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten